Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας,  Νέα- Ανακοινώσεις

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το 1ο ΕΠΑ.Λ. Βροντάδου λειτουργεί στον αστικό ιστό του νησιού της Χίου. Η λειτουργία του ξεκίνησε από το

  1. Στεγάζεται στο Σχολικό Συγκρότημα Β’/μιας Εκπ/σης Βροντάδου, όπου ευρίσκεται και η Έδρα του
    Δημοτικού Διαμερίσματος Βροντάδου του Δήμου Χίου.
    Η λειτουργική δομή ως προς τους Τομείς και τις Ειδικότητες έχει ως ακολούθως:
    Α΄ Τάξη
    Μαθήματα Γενικής Εκπαίδευσης
    Β΄ Τάξη – Τομείς
    Δομικών Έργων Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού.
    Διοίκησης και Οικονομίας
    Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων
    Γ΄ Τάξη – Ειδικότητες
    Τεχνικός Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής
    Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων
    Πλοίαρχος Εμπορικού Ναυτικού
    Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
    Το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου αποτελείτο από 26μονίμους καθηγητές εκ των οποίων 8
    αποσπασμένοι ή σε μακροχρόνια άδεια και 16 αναπληρωτές.
    Το μαθητικό δυναμικό του σχολείου αποτελείτο από 192 μαθητές/τριες εκ των οποίων 135 αγόρια και 57 κορίτσια.
    Στο κυρίως κτίσμα (κατασκευής την δεκαετία του 1980), στεγάζονται τα γραφεία Διευθυντή και Καθηγητών, τα Εργαστήρια Δομικών Έργων, Ναυτικών Μαθημάτων, τρία (3) Πληροφορικής, εννέα (9) αίθουσες διδασκαλίας και τουαλέτες μαθητών – καθηγητών. Να σημειωθεί ότι οι εργαστηριακές αίθουσες λειτουργούν και ως αίθουσες διδασκαλίας των αντίστοιχων τομέων. Το υπόλοιπο μαθητικό δυναμικό στεγάζεται στη νέα πτέρυγα σε τέσσερις αίθουσες καθώς και σε δύο (2) προκατασκευασμένες αίθουσες, στο χώρο του γηπέδου. Επίσης στη νέα αυτή πτέρυγα λειτουργεί αίθουσα Τεχνολογίας, Σχεδιαστήριο και αίθουσα Εκδηλώσεων που χρησιμοποιεί το σχολείο.
    Στη θέση αυτή λειτουργεί και η καντίνα που εξυπηρετεί την εκπαιδευτική κοινότητα και των λοιπών σχολείων.
    Πρέπει στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται αύξηση του μαθητικού δυναμικού,με αποτέλεσμα ο αριθμός των μαθητών να έχει υπερδιπλασιαστεί. Ισχυρός παράγοντας της αύξησης του πλήθους των μαθητών θεωρείται η στροφή (επιστροφή) των νέων στα επαγγέλματα της θάλασσας, καθώς στο σχολείο λειτουργούν, μεταξύ των άλλων, οι δύο ειδικότητες των αξιωματικών του εμπορικού στόλου, Μηχανικοί και Πλοίαρχοι.
    Αυτό κάνει επιτακτική την ανάγκη προσθήκης αιθουσών ή αναδιανομής των αιθουσών διδασκαλίας που βρίσκονται στη νέα πτέρυγα και να σταματήσει η χρήση των δύο λυόμενων προκατασκευασμένων αιθουσών (προκάτ).
    Στον ίδιο σχολικό χώρο, σε διαφορετικά κτήρια, λειτουργούν το Γενικό Λύκειο του Βροντάδου και το Γυμνάσιο του Βροντάδου.
    Στο χώρο του γηπέδου λειτουργεί γήπεδο ποδοσφαίρου 5Χ5 και γήπεδο μπάσκετ και βόλεϊ. Ωστόσο δεν υπάρχει κλειστό γυμναστήριο, κάτι που δημιουργεί πρόβλημα κατά τους χειμερινούς μήνες.
    Το Σχολικό Συγκρότημα έχει τρεις εισόδους. Δεν υπάρχει σχολικός φύλακας – επιστάτης στο συγκρότημα παρότι στεγάζονται περίπου 500 μαθητές.
    Οι οικονομικές ανάγκες του Σχολείου καλύπτονται από την Ενιαία Σχολική Επιτροπή Β’/μιας Εκπαίδευσης του Δήμου Χίου.
    Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
    Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
    Θετικά σημεία
    Η καλή λειτουργία του σχολείου, παρά τις ιδιαίτερες, λόγω πανδημίας συνθήκες, εφαρμογή καινοτόμων
    διδακτικών πρακτικών, υποστήριξη μαθητών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, εφαρμογή εκπαιδευτικών
    προγραμμάτων, απουσία σχολικής διαρροής, η πολύ καλή συνεργασία σχολείου – γονέων, οι πολύ καλές σχέσεις μεταξύ των μαθητών/μαθητριών και εκπαιδευτικών – μαθητών/μαθητριών.
    Διδασκαλία – μάθηση – αξιολόγηση: Οι μαθητές εφάρμοσαν σε πραγματικό περιβάλλον εργασίας τις
    θεωρητικές γνώσεις που αποκόμισαν στα μαθήματά των ειδικοτήτων τους και καλλιεργήθηκαν οι ψηφιακές δεξιότητες τους.
    Η συμμετοχή μαθητών σε αθλητικές εκδηλώσεις, με σημαντικές διακρίσεις, ενίσχυσαν το πνεύμα της ευγενούς άμιλλας, της ομαδικότητας και της συνεργασίας προς ένα κοινό στόχο. Επιπρόσθετα συμμετείχαν σε προγράμματα – δράσεις που ανέπτυξαν την ευαισθησία τους σε κοινωνικά θέματα. Τέλος το σχολείο μας άνοιξε τους διαύλους επικοινωνίας με σχολεία εξωτερικού φέρνοντας τους μαθητές σε επαφή με άλλους μαθητές με διαφορετική κουλτούρα και γνώρισαν διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα.
    Σχολική διαρροή – φοίτηση: Η διαρροή ήταν σχεδόν μηδενική. Κάποιοι μαθητές κύρια για επαγγελματικούς λόγους ζήτησαν να μετεγγραφούν σε Εσπερινό ΕΠΑ.Λ.
    Σχέσεις μαθητών/-τριών: Πέραν της γνωστικής και επαγγελματικής εξέλιξης των μαθητών μας βασικό μέλημά μας ήταν η ανάπτυξη ομαλών σχέσεων μεταξύ των μαθητών-τριών και η αποφυγή εμφάνισης συμπεριφορών που μπορούν να οδηγήσουν σε πιο σύνθετα προβλήματα, όπως ο σχολικός εκφοβισμός. Αυτό επετεύχθη μέσα από τη συζήτηση και δράσεις στις οποίες συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί και η ψυχολόγος του σχολείου μας, οι οποίοι παρατηρούσαν τις συμπεριφορές των μαθητών και λειτουργούσαν προληπτικά για την επίλυση προβλημάτων που έπεφταν στην αντίληψή τους.
    Σχέσεις μαθητών-εκπαιδευτικών: Συζητήθηκαν θέματα και ανταλλάχθηκαν απόψεις μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών πάνω σε θέματα που δύσκολα συζητούνται στο σχολείο, αν και βρίσκονται στο νου και στη σκέψη όλων μας. Η ανταλλαγή απόψεων κατέληξε σε συμπεράσματα που προβλημάτισαν και οδήγησαν, ίσως, σε αλλαγή σκέψης και τις δυο πλευρές, αφού ο διάλογος επιτρέπει στους συνομιλητές να γνωρίσει ο ένας τη σκέψη του άλλου. Τα συμπεράσματα θα χρησιμοποιηθούν εποικοδομητικά από μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα ενισχύσουν τη μεταξύ τους σχέση.
    Σχέσεις σχολείου-οικογένειας: Η οικογένεια, ο πρώτος χώρος κοινωνικοποίησης του παιδιού, έχει βασική θέση στο σύγχρονο σχολείο και πρέπει να ενταχθεί και να αναλάβει το κομμάτι που της αναλογεί στη σχολική κοινότητα. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας συνεργάστηκε αρμονικά με τους εκπαιδευτικούς και συνέβαλε από τη δική του πλευρά και με τις δικές του δυνάμεις στην επίλυση προβλημάτων που προέκυψαν στο σχολείο μας.
    Σημεία προς βελτίωση
    Πάντα υπάρχει η δυνατότητα βελτίωσης σε όλους τους τομείς και κάθε χρόνο μπορεί να μπαίνει ένα λιθαράκι που θα ενισχύει τους παραπάνω δείκτες. Θα μπορούσαν να γίνουν περαιτέρω δράσεις για τη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών, να επεκταθούν οι δράσεις για τη βελτίωση των σχέσεων μαθητών-εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα για την αποφυγή φαινομένων σχολικού εκφοβισμού.
    Διοικητική λειτουργία
    Θετικά σημεία
    Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας: Ο εσωτερικός κανονισμός του σχολείου
    οριοθέτησε τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα όλων των συμμετεχόντων στη σχολική κοινότητα και εξασφάλισε την αρμονική σχέση μεταξύ τους. Στην ομαλή συνεργασία εκπαιδευτικών μεταξύ τους αλλά και σε σχέση με τη διεύθυνση του σχολείου συνέβαλε και η κατανομή εργασιών του κάθε εκπαιδευτικού με σαφή καθορισμό των καθηκόντων τους. Όλα τα παραπάνω συνέβαλαν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
    Σχολείο και κοινότητα: Ενισχύθηκε η εξωστρέφεια του σχολείου μας προς την τοπική κοινωνία με
    επισκέψεις των μαθητών μας στο χώρο του Πανεπιστημίου Αιγαίου και σε χώρους εργασίας που οι ίδιοι στοχεύουν να ακολουθήσουν στο μέλλον. Στην κατεύθυνση αυτή του ανοίγματος του σχολείου προς την κοινότητα συνέβαλε και η δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας με άλλα σχολεία αλλά και η παρουσίαση των δράσεων του σχολείου στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο.
    Σημεία προς βελτίωση
    Να διευρυνθούν οι επισκέψεις σε χώρους εργασίας, εφόσον το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες, να επεκταθεί η προσπάθεια συνεργασίας με άλλα σχολεία και σε άλλους τομείς και να ενισχυθεί η σχέση με φορείς.
    Να γίνει προσπάθεια για πιο αποδοτική και αποτελεσματική αξιοποίηση του συμβούλου σχολικής ζωής και του συμβούλου καθηγητή, των ανθρώπινων και των υλικών πόρων, συντήρηση και προστασία της υλικοτεχνικής υποδομής, στενές και αρμονικές σχέσεις με φορείς.
    Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
    Θετικά σημεία
    Σημεία προς βελτίωση
    Οργάνωση επιμορφωτικών δράσεων με τη μορφή της ετεροπαρατήρησης, σχεδιασμός και υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων σε συνεργασία με άλλα σχολεία, υλοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
    Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
    Λειτουργία
    Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
    Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν 4
    Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
    Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
    Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
    Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
    Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
    Λειτουργία
    Διοικητική λειτουργία
    Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
    1
    Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )
    Σχολείο και κοινότητα
    Λειτουργία
    Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
    Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν
    0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

Παρατηρήσεις / Σχόλια
Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν βοήθησαν μαθητές και εκπαιδευτικούς να ξεφύγουν
από τα στενά όρια της τάξης, να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, να βιώσουν το
σχολείο ως ένα χώρο καινοτομίας, διάδρασης, συνεργατικότητας και έκφρασης. Η
σημερινή εποχή δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές και δασκάλους να βρουν κοινό
τρόπο και τόπο συνεννόησης και προβληματισμού. Εξάλλου το Σχολείο μας αποτελεί
κύτταρο δημιουργίας και παιδαγωγικής προσπάθειας της κοινωνίας όχι μόνο του
Βροντάδου αλλά και όλου του νησιού. Η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου και των
παρεχομένων υπηρεσιών θεωρείται αρκετά υψηλή, ανταποκρινόμενη στις σημερινές
συνθήκες. Η συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα, Σχολικούς Διαγωνισμούς, σε
Πολιτιστικούς και Αθλητικούς διαγωνισμούς με πολλά βραβεία και διακρίσεις, έχει
αναπτύξει τη φυσιογνωμία του σχολείου σε πρότυπο και το έχει κάνει ευρύτερα
γνωστό. Ενδεικτικά αναφέρονται: ERASMUS+ Προγράμματα ΜΝΑΕ, Διαγωνισμοί
Ι.Μ. Χίου, Αθλητικοί αγώνες κλπ. Να σημειωθεί ότι η δραστηριοποίηση του σχολείου
σε Ευρωπαϊκά προγράμματα είναι αρκετά υψηλή. Τα προγράμματα αυτά
αξιοποιούνται σαν δείγματα καλής πρακτικής και βοηθούν στη βελτίωση του
διδακτικού έργου. Ο Ναυτιλιακός Τομέας (Πλοίαρχοι Ε.Ν. και Μηχανικοί Ε.Ν.)
αποτελεί πόλο έλξης μαθητικού δυναμικού, αλλά και οι άλλοι τομείς, όπως ο
Τεχνικός Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής και Υπαλλήλων Τουριστικών
Επιχειρήσεων, προσελκύουν αρκετούς μαθητές, από όλο τον Νομό αλλά και εκτός
αυτού.
Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Οι δράσεις που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ενεργοποίησαν τους μαθητές μας, τόσο σε γνωστικό όσο σε συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο. Ευαισθητοποιήθηκαν και προβληματίστηκαν σε θέματα κοινωνικά, εφάρμοσαν σε πραγματικό περιβάλλον εργασίας τις θεωρητικές γνώσεις που αποκόμισαν στα μαθήματά των ειδικοτήτων τους και έγιναν μικροί σκηνοθέτες και σεναριογράφοι αναδεικνύοντας και την καλλιτεχνική τους πλευρά. Ενισχύθηκε η εξωστρέφεια του σχολείου προς την τοπική κοινωνία με επισκέψεις των μαθητών μας τόσο στο χώρο του Πανεπιστημίου όσο και στους χώρους εργασίας που οι ίδιοι στοχεύουν να ακολουθήσουν στο μέλλον.
Ταξίδεψαν και γνώρισαν νέους τόπους, διαφορετικούς πολιτισμούς και εκπαιδευτικά συστήματα και τους δόθηκε η ευκαιρία να συναναστραφούν μαθητές από άλλες χώρες, να ανταλλάξουν ιδέες, σκέψεις, προβληματισμούς και εμπειρίες.
Επετεύχθη η ομαλή σχέση μεταξύ μαθητών-τριών και η αποφυγή φαινομένων σχολικού εκφοβισμού με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και της ψυχολόγου του σχολείου μας.
Ενισχύθηκε η σχέση μαθητών και εκπαιδευτικών με το να θιγούν θέματα που απασχολούν τη σχολική κοινότητα αλλά ποτέ δεν είχε δοθεί η ευκαιρία να γίνει ουσιαστική συζήτηση πάνω σε αυτά. Μέσα από το διάλογο προέκυψαν συμπεράσματα και προβληματισμοί που θα χρησιμοποιηθούν εποικοδομητικά από μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα λειτουργήσουν ενισχυτικά στη σχέση τους. Στο πλαίσιο αρμονικής σχέσης μαθητών – εκπαιδευτικών λειτούργησε και ο εσωτερικός κανονισμός του σχολείου, ο οποίος οριοθέτησε τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα εκάστου στο χώρο του σχολείου.
Αναπόσπαστο, όμως, κομμάτι της σχολικής κοινότητας είναι η οικογένεια, που λειτουργεί επικουρικά στην ομαλή λειτουργία του σχολείου. Στο πλαίσιο αυτό το σχολείο μας συνεργάστηκε με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και δημιούργησε μια σχέση εμπιστοσύνης και αγαστής συνεργασίας για την επίλυση προβλημάτων που προέκυψαν στη διάρκεια της χρονιάς.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας επέδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την παρακολούθηση
επιμορφωτικών δράσεων με στόχο τη βελτίωση του διδακτικού τους έργου αλλά και την αντιμετώπιση
προβλημάτων που ενδεχομένως προκύψουν στη σχολική κοινότητα.
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Αναμφίβολα οι επιπτώσεις της πανδημίας ήταν έκδηλες στο σχολείο, όπως και σε όλους τους τομείς της ζωής μας, καθώς δεν επέτρεψε δια ζώσης συναντήσεις, εκπαιδευτικές εκδρομές και επισκέψεις στο βαθμό που θα θέλαμε να πραγματοποιηθούν. Δεν οργανώθηκαν επιμορφωτικές δράσεις με τη μορφή της ετεροπαρατήρησης, δεν σχεδιάστηκαν και δεν υλοποιηθήκαν επιμορφωτικές δράσεις σε συνεργασία με άλλα σχολεία.
Επίσης με αφορμή την λειτουργία από φέτος της «τράπεζας θεμάτων», διαπιστώθηκε ότι δεν είχε διδαχθεί η προβλεπόμενη ύλη από κάποιους εκπαιδευτικούς που είχαν διδάξει «γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα», με αποτέλεσμα στο τέλος του σχολικού έτους να πρέπει να διδαχθούν μεγάλα τμήματα της διδακτέας ύλης.
Επιπρόσθετα, η προετοιμασία για τις Πανελλαδικές εξετάσεις δεν έδινε τη χρονική δυνατότητα αλλά και τη διάθεση από τους μαθητές της Γ’ τάξης να εμπλακούν σε δράσεις που μπορεί να τους κόστιζε χρόνο από την προετοιμασία τους.
Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις
Θέμα 1
Άξονας
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Ειδικότερο Θέμα
Απαιτούνται • Επιμορφωτικές δράσεις κύρια για τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων,
• Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών σχετικές με τη διαχείριση ενδοσχολικών
προβλημάτων, όπως ο σχολικός εκφοβισμός, αλλά και των σχέσεων μεταξύ
εκπαιδευτικών –μαθητών και των μαθητών μεταξύ τους.
Θέμα 2
Άξονας
Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Ειδικότερο Θέμα
Επιμορφώσεις γονέων για θέματα διαχείρισης των παιδιών τους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *