Σχολικός κανονισμός

Σχολικός κανονισμός 1ου ΕΠΑΛ Βροντάδου

. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ .

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ. Ε. ΧΙΟΥ

1ο  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ  ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ

ΤΑΧ. Δ/ΝΣΗ: ΓΕΩΡΓΙΟΥ Χ”ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ ΑΝΔΡΕΑΔΗ 107,

822 00 ΒΡΟΝΤΑΔΟΣ

ΤΗΛ : 2271093043 – 2271092255

E-mail: 1epal-vront@sch.gr

http://1epal-vront.chi.sch.gr/

Εσωτερικός Κανονισμός 1ου ΕΠΑ.Λ. ΒΡΟΝΤΑΔΟΥ

«Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, (ΦΕΚ 491_9-2-2021_Εσωτερικός Κανονισμός_13423_ΓΔ4_2020-21), με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται ανεμπόδιστα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου.

Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στον δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής
πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.ά.
»

Έτσι, ,λοιπόν, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του 1ου ΕΠΑ.Λ. Βροντάδου, αποτελεί ένα έργο συλλογικό.  Δεν έχει σκοπό να περιορίσει την ελευθερία των μελών της εκπαιδευτικής μας κοινότητας αλλά να τα βοηθήσει να διαμορφώσουν υγιείς προσωπικότητες, να καλλιεργήσει το σεβασμό στα δικαιώματα και τις ελευθερίες των άλλων αλλά και τις υποχρεώσεις που συνεπάγονται και να εδραιώσει δημοκρατικές αρχές.

Ο σχολικός κανονισμός δεν έχει στατικό χαρακτήρα ούτε τη μορφή ενός καθηκοντολογίου, αλλά συνδέεται δυναμικά με το περιβάλλον, το χρόνο, την παιδαγωγική και  τις ιδιαίτερες συνθήκες.  Όσο οι παράγοντες αυτοί θα αλλάζουν, ο κανονισμός θα προσαρμόζεται, θα εμπλουτίζεται και θα τροποποιείται.

Η επιτυχία ενός τέτοιου σχεδίου προϋποθέτει όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές, δάσκαλοι και γονείς) να αποδεχτούν ανεπιφύλακτα και να εφαρμόσουν όλα όσα αναφέρονται στον κανονισμό.

Α. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

  1. Ωράριο λειτουργίας 1ου ΕΠΑ.Λ. Βροντάδου: 0800 – 1345.
  2. Οι μαθητές προσέρχονται στο Σχολείο τουλάχιστον πέντε (5) λεπτά πριν από την έναρξη της λειτουργίας του και παραμένουν στο προαύλιο μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι.
  3. Πριν από την πρωινή συγκέντρωση – προσευχή, κανείς μαθητής δεν εισέρχεται στις τάξεις του σχολείου, παρά μόνο σε περίπτωση κακοκαιρίας.
  4. Κατά τη διαδικασία της συγκέντρωσης για προσευχή και ανακοινώσεις, οι μαθητές προσέρχονται στις καθορισμένες θέσεις τους χωρίς καθυστέρηση. Κατά τη διάρκεια της προσευχής και των ανακοινώσεων όλοι τηρούν κόσμια και αξιοπρεπή στάση.
  5. Μετά την  πρωινή συγκέντρωση οι μαθητές προσέρχονται στις τάξεις τους και αναμένουν τους διδάσκοντες. Στο διάστημα αυτό όλοι οι μαθητές είναι υπεύθυνοι για την τήρηση της τάξης. Τις πιθανές παρεκκλίσεις οφείλει να διευθετεί ο πρόεδρος του Πενταμελούς.
  6. Η πόρτα του Σχολείου κλειδώνει αμέσως μετά το πρώτο κουδούνι. Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης οι μαθητές δεν επιχειρούν με οποιονδήποτε άλλον τρόπο την είσοδό τους στο σχολείο, παρά μόνο αφού χτυπήσουν το θυροτηλέφωνο πλάι της εισόδου.
  7. Μαθητής που προσέρχεται καθυστερημένος μετά την έναρξη του μαθήματος και την είσοδο του καθηγητή στην αίθουσα, θεωρείται οπωσδήποτε απών και του καταχωρίζεται απουσία. Μπορεί όμως να γίνει δεκτός στην αίθουσα, για να παρακολουθήσει το μάθημα κατά την κρίση του διδάσκοντος. (Στο απουσιολόγιο επεμβαίνει μόνο ο Διευθυντής ή ο νόμιμος αναπληρωτής του).
  8. Σε περίπτωση μη προσέλευσης του μαθητή στην τάξη την 1η ώρα, ο πρόεδρος ή ο απουσιολόγος του τμήματος ενημερώνουν τη Διεύθυνση του Σχολείου.
  9. Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης του διδάσκοντος στην τάξη, ο πρόεδρος του τμήματος ή ο απουσιολόγος τον ειδοποιεί άμεσα ή, εάν ο διδάσκων, απουσιάζει, ενημερώνει τη Διεύθυνση του Σχολείου.
  10. Οι μαθητές που προσέρχονται στο Σχολείο παρακολουθούν όλο το διδακτικό ωράριο. Δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο Διευθυντής και ο γονέας/κηδεμόνας, για να παραλάβει το παιδί του, εφόσον αυτό είναι ανήλικο.
  11. Εάν για οποιονδήποτε λόγο μαθητής πρέπει να λείψει, του χορηγείται άδεια μόνο από τον Διευθυντή ή τον νόμιμο αναπληρωτή του, οι απουσίες του όμως καταχωρίζονται. (Στο απουσιολόγιο επεμβαίνει μόνο ο Διευθυντής ή ο νόμιμος αναπληρωτής του).
  12. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν επιτρέπεται η έξοδος των μαθητών από την αίθουσα παρά μόνο σε περίπτωση απόλυτης ανάγκης και μετά από άδεια του διδάσκοντος.
  13. Οι θέσεις των μαθητών στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται από την αρχή του διδακτικού έτους από τους ίδιους τους μαθητές σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται για λόγους παιδαγωγικούς με τη συναίνεση του υπεύθυνου καθηγητή.
  14. Οι μαθητές οφείλουν να φέρουν μαζί τους όλα τα απαραίτητα για τη διδακτική διαδικασία εφόδια (τετράδια, βιβλία, όργανα σχεδίασης, κλπ.).
  1. Όλοι, διδάσκοντες και διδασκόμενοι, συμβάλλουν στη διαδικασία της μάθησης για την ομαλή λειτουργία της οποίας είναι όλοι υπεύθυνοι και τον συντονισμό της αναλαμβάνει ο διδάσκων. Πρέπει λοιπόν να αποφεύγονται άσκοπες διακοπές ή παρεμβάσεις ή συμπεριφορές που μπορεί να προσβάλουν τους συμμετέχοντες ή να ανακόψουν τη διαδικασία.
  2. Ο διδάσκων δεν επιτρέπει τέτοιες αποκλίσεις και έχει την υποχρέωση, στο πλαίσιο της παιδαγωγικής του ευθύνης, να επικρίνει τέτοιες συμπεριφορές, να επιπλήξει ή ακόμη και να αποβάλει από την αίθουσα όσους μαθητές παρακωλύουν με οποιονδήποτε τρόπο τη διαδικασία.
  3. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής αποβληθεί από την αίθουσα, πηγαίνει στη Διεύθυνση του Σχολείου χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα, ώστε να του ανατεθεί εργασία για το υπόλοιπο της ώρας. Ο διδάσκων καταγράφει την Ω.Α. στο βιβλίο φοίτησης (απουσιολόγιο) και στο βιβλίο καταγραφής ενεργειών (ποινολόγιο).
  4. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές που -για οποιοδήποτε λόγο- βρίσκονται έξω από τις αίθουσες, φροντίζουν να μην ενοχλούν με τις δραστηριότητές τους όσους κάνουν μάθημα.
  5. Το κουδούνι για διάλειμμα δε σημαίνει άμεση διακοπή του μαθήματος. Οι μαθητές αποχωρούν από την αίθουσα μετά το πέρας της διαδικασίας. Οι εκπαιδευτικοί όμως πρέπει να φροντίζουν η διδασκαλία να τελειώνει λίγο πριν από το κουδούνι.
  6. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων στις αίθουσες διδασκαλίας δεν παραμένουν μαθητές εκτός από τους επιμελητές, παρά μόνο σε περίπτωση κακοκαιρίας. Επίσης, η παραμονή στην αίθουσα διδασκαλίας επιτρέπεται σε περίπτωση αδιαθεσίας και μετά από άδεια του εφημερεύοντος καθηγητή ή της Διεύθυνσης του Σχολείου. Μετά το πέρας του διαλείμματος οι μαθητές προσέρχονται άμεσα στις αίθουσες διδασκαλίας και αναμένουν τους διδάσκοντες. Στο διάστημα αυτό όλοι οι μαθητές είναι υπεύθυνοι για την τήρηση της τάξης. Τις πιθανές παρεκκλίσεις οφείλει να διευθετεί ο πρόεδρος του Πενταμελούς.
  7. Οι μαθητές στους οποίους ανατίθενται ειδικά καθήκοντα (απουσιολόγου – επιμελητή) τα εκτελούν με ευσυνειδησία και συνέπεια και φέρουν ευθύνη για κάθε τι που οφείλεται στην παραμέλησή τους.
  8. Σε περίπτωση απουσίας από το Σχολείο οι μαθητές οφείλουν να πληροφορούνται για τις διδαχθείσες ενότητες και τις εργασίες που ανατέθηκαν στους μαθητές, ώστε να προετοιμάζονται ανάλογα και να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την επόμενη διδακτική ενότητα χωρίς ελλείψεις.
  9. Απαγορεύεται αυστηρά, για λόγους ασφάλειας, η έξοδος των μαθητών από το χώρο του Σχολείου κατά τη διάρκεια των μαθημάτων χωρίς την άδεια του Διευθυντή ή του νόμιμου αναπληρωτή του.
  10. Απαγορεύεται η προμήθεια προϊόντων διατροφής πέραν αυτών που διαθέτει η κυλικείο του Σχολείου. (Επιτρέπονται προϊόντα διατροφής που δίνονται στους μαθητές από το σπίτι τους).
  11. Απαγορεύεται οι μαθητές να μεταφέρουν στη σχολική αίθουσα κάθε είδος φαγώσιμου και οποιουδήποτε ροφήματος.
  12. Το Σχολείο οφείλει να ενημερώνει τους κηδεμόνες των μαθητών για τη συμπεριφορά τους, γι’ αυτόν το λόγο τους ειδοποιεί για τη σοβαρότητα και συχνότητα των παραπτωμάτων τους.
  13. Ο μαθητής που αποβάλλεται παραμένει στο σχολείο (παρακολουθεί το μάθημα ή απασχολείται δημιουργικά). Ο γονέας ή ο κηδεμόνας ενημερώνεται από τον αρμόδιο εκπαιδευτικό για την αποβολή του μαθητή.

Β. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

  1. Δεν επιτρέπεται, για λόγους ασφάλειας, σε οποιοδήποτε εξωσχολικό πρόσωπο, εκτός από τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών, η είσοδος στον χώρο του Σχολείου. Κατά συνέπεια, η συνάντηση μαθητή με τέτοια πρόσωπα στον χώρο του Σχολείου αποτελεί παράπτωμα και τιμωρείται. Σε περίπτωση ιδιαίτερης ανάγκης η συνάντηση αυτή πραγματοποιείται στον χώρο του Γραφείου και μετά από άδεια της Διεύθυνσης.
  2. Η εμφάνιση – αμφίεση των μαθητών μέσα στο Σχολείο αποτελεί εκδήλωση του δικαιώματος ανάδειξης της προσωπικότητάς τους και -κατά συνέπεια- ανήκει στον χώρο της προσωπικής τους ευθύνης. Η άσκηση όμως αυτού του δικαιώματος περιορίζεται από τα όρια που επιβάλλουν η μαθητική ιδιότητα, η «αντικειμενική» ευπρέπεια και η ευρύτατη κοινωνική αποδοχή. Σύμφωνα με αυτά, οι μαθητές έχουν χρέος να αποφεύγουν τις ακρότητες και κάθε τι το εξεζητημένο στην εμφάνιση (κόμμωση, ντύσιμο, κοσμήματα, κλπ.). Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές δεν φορούν καπέλα, κουκούλες κ.ά.
  3. Απαγορεύεται αυστηρά  το κάπνισμα σε όλους τους χώρους του Σχολείου.
  4. Απαγορεύεται η κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου ή οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού. Αν κάποιος μαθητής φέρει κάτι απ’ τα παραπάνω μαζί του, είναι υποχρεωμένος να τα έχει απενεργοποιημένα στη τσάντα του. Για τους καθηγητές επίσης απαγορεύεται η χρήση του κινητού στις τάξεις διδασκαλίας.
  5. Καλό είναι οι μαθητές να μη φέρουν μαζί τους αντικείμενα μεγάλης αξίας, καθώς το Σχολείο δεν μπορεί να αναλάβει την ευθύνη σε περίπτωση απώλειας ή κλοπής. Οι μαθητές έχουν την αποκλειστική ευθύνη φύλαξής τους.
  6. Διδάσκοντες και μαθητές συναισθάνονται το χρέος τους να σέβονται και να φροντίζουν το περιβάλλον και να προστατεύουν την περιουσία του Σχολείου, που ανήκει σε όλους. Η οποιαδήποτε λοιπόν φθορά εκτός από την τιμωρία συνεπάγεται και την οικονομική επιβάρυνση του υπαίτιου για την αποκατάστασή της. Σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας προσδιορισμού του υπαιτίου, η ζημία επιβαρύνει το ταμείο της Μαθητικής Κοινότητας.
  7. Δείγμα ευαισθησίας απέναντι στο περιβάλλον αποτελεί και η καθαριότητα και η ευταξία του χώρου. Χρέος λοιπόν όλων μας αποτελεί η συνεπής τήρηση των όρων καθαριότητας και γι’ αυτούς τους λόγους την ευθύνη αναλαμβάνουν τα Πενταμελή προεδρεία των τμημάτων και το Δεκαπενταμελές προεδρείο του Σχολείου.
  8. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του εκπαιδευτικού της τάξης με τον Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.
  • Τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών πρέπει να διακρίνει ο αλληλοσεβασμός και η αλληλοκατανόηση σε πλαίσιο κοσμιότητας και ευγένειας. Όπως είναι εύλογο, μια τέτοια στάση δεν επιτρέπει χειροδικίες, απρεπείς αστεϊσμούς και γενικότερα υβριστική και ανάρμοστη συμπεριφορά και από τις δυο πλευρές.
  • Η εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου προϋποθέτει τη συνεργασία διδασκόντων και διδασκομένων, με στόχο όχι μόνο την επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της σχολικής ζωής.

Γ. ΒΙΑ & ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ

  1. H ανάπτυξη θετικού Σχολικού Κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος
    σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.

Δ. ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  1. Οι μαθητές οφείλουν να συμμετέχουν πρόθυμα στις εκδηλώσεις του Σχολείου και να παρίστανται στις ενημερωτικές ή άλλες συγκεντρώσεις με τρόπο που αρμόζει στη μαθητική ιδιότητα.
  2. Οι μαθητές που συμμετέχουν σε περίπατο, μορφωτική επίσκεψη ή εκπαιδευτική εκδρομή του Σχολείου τελούν υπό τη διαρκή εποπτεία των συνοδών καθηγητών, που φέρουν από το νόμο αυξημένη ευθύνη. Κατά συνέπεια, και οι μαθητές στις περιπτώσεις αυτές φέρουν ιδιαίτερη ευθύνη για τη συμπεριφορά τους και κρίνονται αυστηρότατα.
  3. Για κάθε εξωσχολική δημόσια εκδήλωση ομάδας μαθητών Τμήματος ή Τάξης είναι απαραίτητη η έγκριση του Διευθυντή του Σχολείου. Σε αντίθετη περίπτωση, το Σχολείο δεν φέρει καμιά ευθύνη.

Ε. ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Κάθε μαθητής έχει δικαίωμα:

  • Να είναι σεβαστή η προσωπικότητά του.
  • Να αισθάνεται ισότιμο μέλος της Σχολικής Κοινότητας.
  • Να αντιμετωπίζεται με επιείκεια και κατανόηση.
  • Να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη του, ιδίως όταν διατυπώνεται ύστερα από διάλογο μέσα στις μαθητικές κοινότητες.

Επισημαίνεται ότι η εγγραφή μαθητή στο Σχολείο μας συνεπάγεται την ανεπιφύλακτη αποδοχή του παρόντος Κανονισμού τόσο από το μαθητή όσο και από το γονέα ή κηδεμόνα του, διότι σε περίπτωση συνεχούς παραβίασης των όρων του από το μαθητή, το Σχολείο, ανεξάρτητα και πέρα από την πειθαρχική του δικαιοδοσία, μπορεί να ζητήσει από τον κηδεμόνα τη μεταγραφή του μαθητή σε άλλο σχολείο ή τη μη επανεγγραφή του κατά το επόμενο σχολικό έτος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *